Koncepcja marketingowa przedsiębiorstw na rynku suplementów diety w Polsce [Marketing concept of companies on the dietary supplements market in Poland] Marta Hrydziuszko (Katedra Badań Operacyjnych i Inteligencji Obliczeniowej, PWr, Wrocław) Skłonność Polaków do samoleczenia, wysokie koszty korzystania ze zinstytucjonalizowanej opieki zdrowotnej i masowa reklama, która często kreuje i indukuje popyt – sprawiają, że rynek suplementów diety jest najszybciej rozwijającym się segmentem sektora farmaceutycznego w Polce. Według SW Research prawie trzy czwarte polskiej populacji (72%) stosuje suplementy diety. Rynek ten jest atrakcyjny dla nowych producentów, którzy niejednokrotnie w krótkim okresie czasu potrafią skutecznie konkurować z dużymi korporacjami farmaceutycznymi, nie tylko o produkty, ale również o ich pozycjonowanie w świadomości nabywców. Na podstawie badań jakościowych i ilościowych autorka przedstawia model koncepcji marketingowej przedsiębiorstw operujących na tym rynku oraz proponuje narzędzie służące menedżerom do pomiaru poziomu marketingowego zorientowania ich firm.