Łączenie badań ilościowych z jakościowymi niejedno ma imię – przykład badań relacji współtworzenia innowacji twórców gier komputerowych (*) [Fifty shades of mixed research – the case of research on innovation co-creation relationships of video games developers] Patrycja Klimas (Katedra Zaawansowanych Badań w Zarządzaniu, UEWr, Wrocław) Trywializując, podejście mieszane w badaniach naukowych odnosi się do mieszania podejścia ilościowego i jakościowego, adekwatnych dlań założeń, metod badawczych, technik badawczych, a nawet metod analizy danych i interpretacji. Przyjmując perspektywę pojedynczego projektu badawczego, podejście mieszane pozwala przede wszystkim wzbogacić każdy etap rozpoznania naukowego od przyjęcia bardziej złożonych założeń badawczych (w tym problemu i celów badawczych, ale także jednocześnie pytań i hipotez badawczych), przez obiektywizację procesu gromadzenia danych w efekcie triangulacji metod i technik badawczych, przez poszerzenie oraz pogłębienie analizy wyników, przez wzbogacenie i zwiększenie jakości oraz ogólnikowości wniosków, kończąc na rzetelniejszym, trafniejszym, wiarygodniejszym, kumulatywnym rozwoju wiedzy. Z punktu widzenia badacza lub zespołu badawczego realizującego dany projekt naukowo-badawczy zastosowanie podejścia mieszanego stwarza sposobność rozwoju kompetencji metodycznych i analitycznych, a w dłuższej perspektywie zwiększa prawdopodobieństwo popularyzacji swoich prac naukowych oraz szybszego wzrostu wskaźników naukometrycznych. Wreszcie – nieco bardziej pragmatycznie w przypadku prac awansowych – aplikacja podejścia mieszanego może stanowić (być może nawet główny) walor badań ukierunkowanych na rozwiązanie problemu naukowego (jak w przypadku prac doktorskich), a nawet wniesienie znaczącego wkładu w rozwój dyscypliny naukowej (jak w przypadku prac habilitacyjnych). Na podstawie: P.Klimas (2021) Łączenie badań ilościowych z jakościowymi. W: Metody badań ilościowych w zarządzaniu, red. Ł.Sułkowski i in., Wydawnictwo UJ, Kraków. (*) Podczas seminarium przedstawione zostaną wyniki projektu (NCN 2013/11/D/HS4/04045) pt. "Relacje współtworzenia, a innowacyjność - perspektywa sektora gier video".